SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL

SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL

 

Sociologia educaţiei, disciplina ştiinţifică de graniţă, care studiază efectele sociale asupra evoluţiei educaţiei, a căpătat conotaţii teoretice şi practice deosebite de-a lungul secolelor al XIX-lea şi al XX-lea şi o putem considera acum, la începutul mileniului al III-lea, o disciplină ştiinţifică importantă, graţie acumulărilor ştiinţifice produse în tot acest timp, în cadrul disciplinelor socio-umane şi ale naturii, acumulări pe care educaţia le sintetizează strălucit.

Apreciem că, pe măsură ce societatea umană, dar şi naţiunile, au mai mult acces la cunoştinţe şi informaţii ştiinţifice, societatea cunoaşterii, actualul tip de societate umană planetară, are nevoie de un nou model educaţional, care să cuprindă ca pe nişte cazuri particulare vechile modele educaţionale, a căror viabilitate a fost demonstrată din antichitate şi până în prezent în epocile istorice, în spaţiile şi arealele geografice respective. Cunoaşterea de către toţi membrii societăţii a întregului ansamblu de informaţii acumulate de omenire de-a lungul timpului şi a modului în care acestea sunt utilizate pentru desfăşurarea pozitivă a tuturor activităţilor umane pe planetă este deosebit de importantă, în perioada actuală.

SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL.

Revista Româna de Sociologie

Volum | Număr 1-2-2011 | Publicat la 16/03/2011 | ISSN  1224 | eISSN  9262

Autori:
EMILIAN M. DOBRESCU [1]
[1] Academia Română, Calea Victoriei nr. 120, sector 1, Bucureşti
Rezumat

SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL

 

Sociologia educaţiei, disciplina ştiinţifică de graniţă, care studiază efectele sociale asupra evoluţiei educaţiei, a căpătat conotaţii teoretice şi practice deosebite de-a lungul secolelor al XIX-lea şi al XX-lea şi o putem considera acum, la începutul mileniului al III-lea, o disciplină ştiinţifică importantă, graţie acumulărilor ştiinţifice produse în tot acest timp, în cadrul disciplinelor socio-umane şi ale naturii, acumulări pe care educaţia le sintetizează strălucit.

Apreciem că, pe măsură ce societatea umană, dar şi naţiunile, au mai mult acces la cunoştinţe şi informaţii ştiinţifice, societatea cunoaşterii, actualul tip de societate umană planetară, are nevoie de un nou model educaţional, care să cuprindă ca pe nişte cazuri particulare vechile modele educaţionale, a căror viabilitate a fost demonstrată din antichitate şi până în prezent în epocile istorice, în spaţiile şi arealele geografice respective. Cunoaşterea de către toţi membrii societăţii a întregului ansamblu de informaţii acumulate de omenire de-a lungul timpului şi a modului în care acestea sunt utilizate pentru desfăşurarea pozitivă a tuturor activităţilor umane pe planetă este deosebit de importantă, în perioada actuală.

Cuvinte cheie:
educaţie, nou model educaţional, noua educaţie economică, formare continuă, educaţie de-a lungul întregii vieţi



Evaluarea articolului: