SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL
SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL
Sociologia educaţiei, disciplina ştiinţifică de graniţă,
care studiază efectele sociale asupra evoluţiei educaţiei, a căpătat conotaţii
teoretice şi practice deosebite de-a lungul secolelor al XIX-lea şi al XX-lea
şi o putem considera acum, la începutul mileniului al III-lea, o disciplină
ştiinţifică importantă, graţie acumulărilor ştiinţifice produse în tot acest
timp, în cadrul disciplinelor socio-umane
şi ale naturii, acumulări pe care educaţia le sintetizează strălucit.
Apreciem că, pe măsură ce societatea umană, dar şi
naţiunile, au mai mult acces la cunoştinţe şi informaţii ştiinţifice,
societatea cunoaşterii, actualul tip de societate umană planetară, are nevoie
de un nou model educaţional, care să cuprindă ca pe nişte cazuri particulare
vechile modele educaţionale, a căror viabilitate a fost demonstrată din
antichitate şi până în prezent în epocile istorice, în spaţiile şi arealele
geografice respective. Cunoaşterea de către toţi membrii societăţii a
întregului ansamblu de informaţii acumulate de omenire de-a lungul timpului şi
a modului în care acestea sunt utilizate pentru desfăşurarea pozitivă a tuturor
activităţilor umane pe planetă este deosebit de importantă, în perioada
actuală.
SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL.
-
SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL.
Autori:
EMILIAN M.
DOBRESCU
[1]
[1]
Academia Română, Calea Victoriei nr. 120, sector 1, Bucureşti
Rezumat
SPRE UN NOU MODEL EDUCAŢIONAL
Sociologia educaţiei, disciplina ştiinţifică de graniţă,
care studiază efectele sociale asupra evoluţiei educaţiei, a căpătat conotaţii
teoretice şi practice deosebite de-a lungul secolelor al XIX-lea şi al XX-lea
şi o putem considera acum, la începutul mileniului al III-lea, o disciplină
ştiinţifică importantă, graţie acumulărilor ştiinţifice produse în tot acest
timp, în cadrul disciplinelor socio-umane
şi ale naturii, acumulări pe care educaţia le sintetizează strălucit.
Apreciem că, pe măsură ce societatea umană, dar şi
naţiunile, au mai mult acces la cunoştinţe şi informaţii ştiinţifice,
societatea cunoaşterii, actualul tip de societate umană planetară, are nevoie
de un nou model educaţional, care să cuprindă ca pe nişte cazuri particulare
vechile modele educaţionale, a căror viabilitate a fost demonstrată din
antichitate şi până în prezent în epocile istorice, în spaţiile şi arealele
geografice respective. Cunoaşterea de către toţi membrii societăţii a
întregului ansamblu de informaţii acumulate de omenire de-a lungul timpului şi
a modului în care acestea sunt utilizate pentru desfăşurarea pozitivă a tuturor
activităţilor umane pe planetă este deosebit de importantă, în perioada
actuală.
Cuvinte cheie:
educaţie, nou model educaţional, noua educaţie economică, formare continuă, educaţie de-a lungul întregii vieţi
Evaluarea articolului: