STUDIU CALITATIV ASUPRA CONDIŢIEI IDENTITARE A MANAGERULUI DIN ROMÂNIA
STUDIU CALITATIV ASUPRA
CONDIŢIEI IDENTITARE
A MANAGERULUI DIN ROMÂNIA
Articolul prezintă rezultatele unei cercetări calitative
realizate în anul 2008, care a urmărit identificarea condiţiei identitare a
managerilor din România. Este prezentată o parte din teoria fundamentată
empiric, referitoare la identitatea managerilor: circumstanţele de viaţă în
care au trăit aceştia – aspecte legate de copilărie şi maturitate (situaţia
materială, relaţională, familială etc.). Este, de asemenea, descrisă sumar
metodologia aplicată: culegerea calitativă a datelor, eşantionarea teoretică,
saturaţia teoretică şi analiza datelor calitative obţinute; este prezentat, pe
scurt, cadrul mai larg al cercetării, din care a fost extrasă partea
prezentată. S-a urmărit sublinierea faptului că există aspecte de viaţă
specifice managerilor (şi, mai ales, reacţii de răspuns specifice la mediu) şi
că identificarea acestora poate fi baza construirii unor metode de diagnoză şi
prognoză managerială.
STUDIU CALITATIV ASUPRA CONDIŢIEI IDENTITARE A MANAGERULUI DIN ROMÂNIA.
-
STUDIU CALITATIV ASUPRA CONDIŢIEI IDENTITARE A MANAGERULUI DIN ROMÂNIA.
Autori:
FLORENTINA
SCÎRNECI
Rezumat
STUDIU CALITATIV ASUPRA
CONDIŢIEI IDENTITARE
A MANAGERULUI DIN ROMÂNIA
Articolul prezintă rezultatele unei cercetări calitative
realizate în anul 2008, care a urmărit identificarea condiţiei identitare a
managerilor din România. Este prezentată o parte din teoria fundamentată
empiric, referitoare la identitatea managerilor: circumstanţele de viaţă în
care au trăit aceştia – aspecte legate de copilărie şi maturitate (situaţia
materială, relaţională, familială etc.). Este, de asemenea, descrisă sumar
metodologia aplicată: culegerea calitativă a datelor, eşantionarea teoretică,
saturaţia teoretică şi analiza datelor calitative obţinute; este prezentat, pe
scurt, cadrul mai larg al cercetării, din care a fost extrasă partea
prezentată. S-a urmărit sublinierea faptului că există aspecte de viaţă
specifice managerilor (şi, mai ales, reacţii de răspuns specifice la mediu) şi
că identificarea acestora poate fi baza construirii unor metode de diagnoză şi
prognoză managerială.
Cuvinte cheie:
metodologia de cercetare calitativă, teoria întemeiată empiric, identitatea managerilor
Evaluarea articolului: