Editor de active Editor de active

«Înapoi

La poesie comme « Écart ». Quelques considerations sur la « negativite » du

<I><FONT size=1 face="Times New Roman"><FONT size=1 face="Times New Roman"> <P align=left><FONT size=3>Our study is conceived as an analysis of the intentionality of poetic discourse. The first </FONT><FONT size=3>hypothesis postulates the gratuitous nature of this type of discourse which would be deprived of sense </FONT><FONT size=3>and constructed as the result of accident, of lack of logic. Thus, in this case the poetic discourse </FONT><FONT size=3>would be independent from its receivers. On the other hand, Jakobson and the Russian formalists </FONT><FONT size=3>considered that the poetic discourse is an organized structure of the verbal material, meant for a </FONT><FONT size=3>specific public and which has as a unique purpose its own functioning. Poetical writing is </FONT><FONT size=3>characterized by semantic multiplicity, which is different from the common discursive logic; as a </FONT><FONT size=3>result, this discourse demands from the reader a careful decoding. Another theory which has become, </FONT><FONT size=3>in our opinion, a sort of linguistic cliché, is the definition of poetry as a gap, transgression or </FONT><FONT size=3>systematic violation of the linguistic rules. Because of this refuse of norms and of the use of tropes, </FONT><FONT size=3>the definition of the poetic discourse rather implies negative categories. However, our analysis will </FONT><FONT size=3>prove that the apparent “negativity” of poetry can be, at the same time, productive, for example if it </FONT><FONT size=3>contributes to create and emphasize the poetic style, the originality or the aesthetic value of a literary </FONT><FONT size=3>work. Our conclusion is that the poetic discourse does not have a deconstructive aim in itself, but it is </FONT><FONT size=3>meant to fascinate the audience and to bring about a certain poetic state, a state of grace which will </FONT><FONT size=3>help the reader to decode the poem. </FONT></P></I></FONT></FONT>

Editor de active Editor de active

«Înapoi

Angela Carter Demystified : The Employment of the Gothic in Angela Carter’s

<P align=left><FONT face="Times New Roman"><FONT face="Times New Roman"><EM>One of the interesting aspects of Angela Carter&amp;apos;s fiction, which she has used since her </EM><EM>first novel</EM> </FONT></FONT><FONT face="Times New Roman"><FONT face="Times New Roman">Shadow Dance <EM>(1966)</EM></FONT></FONT><FONT face="Times New Roman"><FONT face="Times New Roman"><EM>, is the Gothic. Horrible castles, damsels in distress, dungeons, </EM><EM>disguises, and vampires are just some Gothic elements which permeate her work. Sadism and </EM><EM>Masochism are also elements in Gothic literature which govern the relationship between many of the </EM><EM>above-mentioned characters. Carter is particularly interested in how such relationships can be </EM><EM>dislocated and what they reveal about power structure in the modern society. In her late twentieth </EM><EM>century fiction, Carter critically demonstrates the reversal of values and identifications that occur via </EM><EM>the Gothic mode. Otherness, or to put it more precisely the relationship between self and other, takes </EM><EM>center stage in her work. Sexual transgression, dark desires, and fantastic deviance subvert the </EM><EM>restrictive orders of reason, utility and patriarchal morality. </EM></FONT></FONT></P>

Rezumat Rezumat

Despre ...

Caută Caută

Toate câmpurile



Autor



Titlu



Număr  
  Volum  
Pagină  
   
Toate câmpurile prea lungi
Câmpul autor este prea lung  
Titlul introdus este prea lung  
Câmpul volum este prea lung  
Câmpul volum este greşit  
Câmpul numărului este prea lung  
Câmpul număr este completat greşit  
Câmpul pagină este prea lung  
Câmpul pagină este greşit  

Despre Despre

Analele Ştiinţifice ale Universităţii Ovidius Constanţa. Seria Filologie reprezintă o publicaţie periodică de referinţă din domeniul umanistic, axată pe cultură, limbi şi literaturi, lingvistică, istoria limbii, filosofie. Până acum, toate volumele au fost publicate anual, din 1990.

Publicaţia are o largă distribuţie, în peste 30 de universităţi din Europa şi America.

În anul 2010 Analele Ştiinţifice ale Universităţii Ovidius Constanţa. Seria Filologie au primit cotaţia B+ din partea Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învăţământul Superior (CNCSIS).

Editorii Analelor Ştiinţifice ale Universităţii Ovidius Constanţa. Seria Filologie (Ovidius University Annals of Philology, Constanţa, Romania) doresc să vă anunţe faptul că începând din 2011 vor apărea două numere anual, în lunile iulie şi decembrie.

Lucrările vor fi redactate în limbile engleză sau franceză, cu rezumatul şi cuvintele-cheie în limba engleză.

Publicaţia este indexată în

CEEOL (Central and Eastern European Online Library)

DOAJ (Directory of Open Access Journals)

IndexCopernicus Journals Master List

Ulrichsweb™

şi înregistrată în

ZDB (Zeitschriftendatenbank)

RuG Links

La Criée : périodiques en ligne

Contact Contact

REDACTOR ŞEF

Adina Ciugureanu
Ovidius University of Constanta
- adina.ciugureanu@seanet.ro

 

REDACTOR ŞEF ADJUNCT

Florentina Nicolae
Ovidius University of Constanta
- nicolae_flori@yahoo.com

Articole publicate în regim Online First Articole publicate în regim Online First

Nu există rezultate.

Nu au fost găsite articole